Zkoušky nanečisto
Pro tento školní rok připravilo MŠMT projekt CERMAT přijímačky nanečisto.
Žáci devátých tříd ze všech škol si mohli napsat jednotnou přijímací zkoušku na střední školy nanečisto. Přihlášení do projektu bylo pro školy zcela dobrovolné. Pro větší autenticitu bylo možné si zkoušky vyzkoušet v prostředí jiné školy. Ne jinak tomu bylo i na naší základní škole. Po předchozí vzájemné domluvě k nám zavítali žáci devátých tříd ze ZŠ a MŠ Praha 5 - Zličín a naši deváťáci se naopak k napsání zkoušek vydali na jejich základní školu. Na obou základních školách bylo pro žáky předem vše pečlivě připraveno a zorganizováno.
A jaké jsou reakce žáků naší školy?
„Tahle zkušenost za mě byla velmi důležitá. Vyzkoušeli jsme nové prostředí. Zažili jsme napodobení stresu. Teď už vím přibližně, jak zkoušky budou probíhat. …Myslím, že tato událost byla pro nás přínosná…“
Káťa 9. B
„… Jednalo se o věrnou simulaci přijímacího řízení, která byla uspořádána na Základní škole Zličín. … Díky této přípravě jsme si mohli vyzkoušet celý systém těchto testů a také jaké to je být v úplně jiném prostředí. Tato zkouška nás ujistila o svých dovednostech a určitě poskytla skvělou přípravu na opravdové přijímací řízení.
Adam 9. B
„Tyto zkoušky byly určitě přínosné a jsem ráda, že jsem si celý proces „nanečisto“ mohla vyzkoušet. Pomohlo mi to pracovat s časem a hlavně se stresem…
Sofie 9. B
„Přijímačky jsou téma, kterým se každý deváťák zabývá už nějakou dobu, a tak jsme se v úterý 28. ledna vydali do úplně cizího prostředí, abychom si jeden z těchto testů napsali, naštěstí to bylo jen nanečisto. Za mě to byla povedené akce…“
Jára 9. B
„…. Osobně si myslím, že nám to umožnilo představit si, jak letos zkoušky budou vypadat. Zkusili jsme si jiné prostředí… Po dopsání testů jsme se většinou shodli, že obtížnost byla velice vysoká. Celou akci hodnotím opravdu kladně a myslím, že nám to dalo motivaci se dále připravovat.“
David 9. B
„Tato událost byla nový zážitek, který byl pozitivní, ale i frustrující… Seznámila nás s prostředím i tlakem, který na nás vyvíjel čas, složitost testů nebo také naše znalosti…
Maty 9. B
Ve stejném duchu se vyjádřili i ostatní žáci. Z jejich vyjádření je jasné, že všichni hodnotili tuto akci kladně a považují ji jednoznačně za přínosnou. Čeká je ještě nějaký čas na další přípravu a zlepšení. Pak už nezbývá než držet palce, ať opravdové přijímací řízení zvládnou ještě lépe než přípravné.
Renata Šantorová