
Moderní technologie ve výuce matematiky v 6. třídách
Moderní technologie jsou nedílnou součástí dnešní doby.
Proč je tedy nepoužít i při výuce?
Žáci šestých ročníků v hodině matematiky otestovali nové robotické pomůcky – Blue-Boty. Tito roztomilí robůtci jsou sice primárně určeny pro žáky 1. stupně, nicméně před použitím s mladšími žáky jsem se rozhodla Blue-Boty zkusit v aktivitě se žáky šestých ročníků. Výhodou této pomůcky je to, že lze naplnit libovolným obsahem učiva, tedy i s přesahem pro 2. stupeň. Aktivitu jsem tedy zvolila úměrně věku žáků a to procvičování učiva z matematiky – přirozená čísla a jejich zaokrouhlování. Mimo to si žáci procvičili i pravolevou orientaci, prostorovou představivost či informatické myšlení. Všechny žáky ovládání této interaktivní pomůcky velmi nadchlo a bavilo.
V dalších hodinách jsme také využili k opakování učiva QR kódy, kdy žáci měli na stěnách ve třídě a na chodbě vyvěšené příklady zaměřené na přednosti matematických operací. Jejich úkolem bylo příklady vypočítat a následně pomocí QR kódu si výsledky zkontrolovat. I tato aktivita patří u našich žáků mezi oblíbené.
Karolína Koutecká