Finanční gramotnost v 9. třídách

Publikováno: 11.12.2022 Autor(ka): Michala Lebedová Kránerová

S pojmem finanční gramotnost se v dnešní době setkáváme stále častěji.

Žáci 9. tříd v hodinách sestavili rodinný rozpočet domácnosti. Zjistili, zda je rozpočet vyrovnaný, přebytkový nebo schodkový. Pomocí rozpočtu se učili, jak řešit schodkový rozpočet. Půjčovat si není řešením, z půjček se platí úroky a ty způsobí ještě větší finanční problémy. Řešením je hledání úspor a vytváření potřebné finanční rezervy (na neočekávané výdaje).

V rámci předmětu jsme se zúčastnili celostátní soutěže ,,Finanční gramotnost“. Výsledky v následující tabulce.

Jméno

Příjmení

Počet bodů

Vybrán do okresního kola

Sára

Cakiči

Získáno 19,0 bodů z 20 možných

ano

Kateřina

Novotná

Získáno 19,0 bodů z 20 možných

ano

Dominik

Zborovjan

Získáno 19,0 bodů z 20 možných

ano

 

Školní kola: 12.10 - 16.12.2022      Okresní kola: 4.1 - 3.2.2023

 

Do okresního kola postupuje skupina 3 žáků.

Všem žákům gratulujeme za velmi dobré výsledky ve školním kole.

 

V dalších hodinách jsme se s žáky věnovali tématu Hotovostní peníze - historie peněz, peníze dnes, ochranné prvky a padělky.

Pavel Jelínek

 

Ukázka práce žáků z hodiny: